راهاندازی دستگاه حضور و غیاب
دستگاه حضور و غیاب
دستگاههای حضور و غیاب مبتنی بر zk از جمله سختافزارهای بیومتریک رایج و پرکاربرد در سازمانها و شرکتهای ایرانی برای کنترل تردد کارکنان است. این دستگاهها با اوج ابری سازگاری کامل داشته و دادههای آن در سیستم حضور و غیاب سازمانیار قابل مدیریت و استفاده است.
نکته: برای شروع لازم است ماژول یکپارچهسازی با دستگاه حضور و غیاب در پایگاه داده شما نصب باشد.
پس از نصل وارد برنامه حضور و غیاب شوید و از منوی دستگاه حضور و غیاب بیومتریک وارد بخش دستگاه بیومتریک شوید و روی دکمه جدید کلیک کنید.

در فرم باز شده برای افزودن دستگاه جدید، فیلدهای مربوطه را تکمیل نمایید:
نام دستگاه: یک نام برای دستگاه خود انتخاب کنید (به دلخواه)
IP این آی پی حتما باید یک آی پی استاتیک (ثابت) باشد. برای این کار پورت فوروارد حتماً باید انجام پذیرد (ترجیهاً برای انجام این قسمت با شبکه کار خود در ارتباط باشید).
هشدار: پورت فوروارد باید فعال باشد تا ارتباط برقرار شود.
پورت: این پورت معمولا روی ۴۳۷۰ قرار میگیرد و به خوبی کار میکند.
رمز عبور رمز عبوری که در دستگاه تعریف شده است را وارد نمایید.
Tip: برای امنیت بیشتر از رمز عبور قدرتمند استفاده کنید.
از UDP استفاده میکند: این گزینه حتما باید در حالت غیرفعال باشد.
نشانی: شرکتی که میخواهید حضورغیاب برایش انجام شود را انتخاب نمایید.
منطقه زمانی: با توجه به منطقه زمانی شرکت، گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید (برای ایران Asia/Tehran انتخاب میشود)

در ادامه باید کاربران را تعریف نمایید. برای این کار، ابتدا کاربران را ترجیهاً با شناسه های ۳ رقمی مانند ۱۱۱، ۱۲۳، ۱۱۴ و... در دستگاه تعریف کنید سپس این اطلاعات را وارد دستگاه کنید. در نهایت دکمه تست اتصال را بزنید. اگر پیکربندی درست انجام شود پیام عملیات موفقیت آمیز برای شما نشان داده خواهد شد.